25xGUnaGU Anjel Hriešny a jeho Zarmucovadlo BABA JAGA A MAJKL DŽEKSN Bar Argentína BARBARELA BBBB Koncert na festivale Pustohlav Zliechove BIG BASTARD BEAT BAND BIGBIT CALIGARI ČECHOV - BOXER Celkom iný beat Cirostratus WIEN Defčátko Dejvické divadlo Dennis Kelly: SIROTCI Diskusia časopisu Týždeň Diskusia Občianskeho Fóra Divadlo Letí - hostia z Prahy + Hadivadlo Brno: Bernhardt Studlar.iPlay (100 aplikácií pre život) ENGLISH IS EASY, CSABA IS DEAD GAME OVER Gian Maria Cervo: VOĽNÝ ČAS Ginsberg v Bratislave GOTIKA Herman von Hardcore: Láska Historky z fastfoodu HLT Horjan: Šanzóny Howie a Rookie - Divadlo Kontra Jan Vodňanský: Jak mi dupou králíci JEDEN A 1/2 - TE PREDSTAVENIE John & Yoko John Lennon je mŕtvy a ja sa tiež necítim najlepšie K. Vosátko: Modelky II
(krása neni šetko)
K. Vosátko: SHARON STONE LET ME GO (rýchlokurz ojebov) K. Vosátko: Telenovela (je krásne byť bohatý) K.Vosátko: Čakanie na Gotta
(Godot nikdy neprišiel, ale iní prichádzajú stále)
KOMIKS Koncert Dana Heribana Koncert skupiny Dlhé Diely KOŽA LEN TAK ĽAHÚČKO LENTILKY A KARAMELKY LOJ MODELKY Nový Zéland – premietanie diapozitívov Odtiaľ potiaľ Oldřich Janota - koncert legendy československého folku OSÍDLA MLADÉHO MUŽA P. Kolečko - Poker face (Pravda a láska vždy nevíťazí) PAŤ MINÚT V BALÓNE Peter Janků: TAK NECH JE... PIESA COMPUSA DIN PATRU PARTI PE CARE TEATRUL GUnaGU A PUS - O INSCENA CU OCAZIA ANIVERSARII A 80 DE ANI DE LA NASTEREA LUI E.IONESCO POVETERNOSTNÁ SITUÁCIA Pražské divadlo Letí: Aupairky Prečo na Slovensku chýbajú morálne autority? PRESSBURGER BLUT Satanove dcéry Sedmá divadelní: P.Kolečko: Federer - Nadal SEM - A - TAM SEX, MOBIL A ROCK 'N' ROLL Silvestrovská talk-show SMRTIČKY A VRAŽDENIČKA čiže B i o l ó g i a SOM HOT DOG Tichý pôvab bankomatov V. Klimáček : Remix
(the best of GUnaGU 1985-2014)
V. Klimáček : Underground
(historky z bratislavskeho metra)
V. Klimáček: Baletky, hackeri, homlesáci & manažéri
(papier znesie všetko)
V. Klimáček: Bubliny v betóne - iný muzikál V. Klimáček: DEŇ, KEDY ZOMREL GAGARIN (Sci-fi komédia) V. Klimáček: Díleri
(všetko je na predaj)
V. Klimáček: DIVNÁ DOBA, DIVNÁ LÁSKA, DIVNÉ ŽIVOTY
(tri malé hry s dvomi piesňami a jedným ukrižovaním)
V. Klimáček: Herečky
(miluj blížneho svojho)
V. Klimáček: In Da House
(Žúrka v Londýne)
V. Klimáček: KILL HILL
(POCHOVAJTE MA S MOJIMI ROLEXKAMI)
V. Klimáček: Milujem svoj mobil
(Americká jazda)
V. Klimáček: Mutanti (posledný valčík v hoteli Kriváň) V. Klimáček: Muži sa minuli
(Dáša, Rút & Sisa)
V. Klimáček: Nízkotučný Život (nejem,nežijem,nemilujem) V. Klimáček: PITBULL (hra o Slovensko) V. Klimáček: Raj je iba Eden (muzikál bez hudby) V. Klimáček: VEĽKÁ KILOVAČKA NA NÁMESTÍ BILLA GATESA (ČIERNA KOMéDIA V TROCH LEVELOCH) V.Klimáček: Horúce leto 68 (ako sme utekali) V.Klimáček: Kozmonauti (my bike is my life) V.Klimáček: Krvák (mafiánska odysea) V.Klimáček: LÁSKA & TERPENTÍN (vernisáž) V.Klimáček: Odvrátená strana mesiaca V.Klimáček: SADO (láska v Európe) V.Klimáček: Socík, sladký socík
(alkoholický sprievodca socialistickou Bratislavou)
V.Klimáček: Vodka a chróm (sestričky, pacienti, doktori a disidenti) V.Klimáček: YOUTUBERI (ó božský internet) Veľkomestá sveta Vernisáž fotografií pri príležitosti 20. výročia GUnaGU VESTPOKETKA WIKI - WIKI www.osamelá.sk Závisláci ZVOĽNA STÚPAM V RIEDKOM VZDUCHU
ČECHOV - BOXER

(mámenie cárskej televízie):

Nežná komédia o láske mužov a žien a mužov a mužov a...

Text: Viliam Klimáček
Réžia: Karol Vosátko
Scéna: Tomáš Lupták
Kostýmy: Ľubica Cintuľová
Hudba: Marián Čurko

Hrajú:
MÁRIA ...................... Darina Abrahámová
LIKA ........................ Gabriela Škrabáková
MEDVEDIARKA .......... Martina Lašovská
ČECHOV ................... Viliam Klimáček
ČEBUTYKIN ............... Robert Laurinec
ĽVOV ........................ Ivan Macho
ASTROV .................... Peter Sklár

Hra získala cenu Nadácie Alfréda Radoka za najlepšiu českú a slovenskú hru roku 2000.
Premiéra v divadle GUnaGU 4. novembra 2001.

foto (c) Ctibor Bachratý

Cechov 1

Cechov 2


Stručný obsah hry:

A.P.Čechova sa vracia na svoju melichovskú daču po totálnom fiasku premiéry hry Čajka. Ráno sa zobudí a zistí, že sa premenil – na boxera. A odvtedy okolo seba bije a zraňuje...
Živí sa tým, že píše pre Cársku televíziu sitkomy. Jeho fatálna láska Lika Mizinovová postupne zvedie všetkých jeho priateľov. V hre vystupujú najvýznamnejší lekári z Čechovových hier – okrem samotného Čechova príde doktor Astrov zo Strýčka Váňu, doktor Čebutykin z Troch sestier, doktor Ľvov z Ivanova a spomína sa i meno doktora Dorna z Čajky.
Je to hra o láske mužov a žien, o láske mužov a mužov, hra o nádejách i sklamaniach, kde sa skutočné fakty z Čechovovho životopisu (napr. láska k učiteľke Like Mizinovovej), miešajú s postmodernou fikciou (Cárska televízia a ukážka zo sitcomu „Tri sestry“).


Cechov 3

Cechov 4


Čo na to autor Viliam Klimáček?

Pôvodným povolaním som lekár ako Čechov. Lekára som dokonca hral asi v troch slovenských filmoch a v niekoľkých mojich hrách. Už dávno som túžil dať do jednej hry všetkých čechovovských doktorov. Mám pocit, že v postavách lekárov je Čechov o čosi osobnejší než v iných. Tak som ako hrozienka z bábovky vybral Astrova zo Strýčka Váňu, Čebutykina z Troch sestier a Ľvova z Ivanova a napísal som im nové repliky. Z Čajky som si požičal Liku Mizinovovú, Čechovovu famme fatale, ktorá bola v skutočnom živote dramatika predlohou budúcej Niny Zarečnej. Chcel som však, aby hra bola aj o dnešnom dramatikovi, ktorý sa snaží textami pre televíziu uživiť a nestratiť pritom vlastný xicht.
Som totiž autorom (tá hrôza!) možno prvého slovenského sitcomu Zborovňa a skúsenosti z rýchleho písania dialógov som previedol aj do môjho Čechova, ktorý sa živí písaním pre Cársku televíziu. Takže veľa osobného sa prelína so všeobecným, fakty z čechovovského curriculum vitae s fikciou. Táto hra o láske bola napísaná s láskou a je poctou dramatikovi, voči ktorému mám dlh ako vykrádač hrobiek voči faraónovi.


Cechov 5


TELEVÍZNA TVORBA A. P. ČECHOVA
(pohľad do neznámej tváre génia)

Divadelná a literárna tvorba velikána ruskej drámy Anton Pavloviča Čechova je verejnosti dostatočne známa. Nepochopiteľne je dodnes prehliadaná ranná Čechovova tvorba pre Cársku televíziu. Už od svojho vzniku v roku 1893 sa Cárska televízia (ďalej len CT) zameriava na prominentných autorov Ruska a tak nečudo, že dramaturgia oslovuje v roku 1896 aj Čechova.

Autor, po petrohradskom neúspechu Čajky, pravdepodobne z chvíľkového roztrpčenia nad vtedajšími pomermi v divadlách sa plne oddá do služieb nového média. Pre nové formy spracuje jednoaktovku Medveď – pravdepodobne poprvýkrát v histórii stojí pred televíznou kamerou živé zviera. Výsledkom je ťažké zranenie maskérky a smrť kameramana Schmidtteho, ale prvenstvo je dosiahnuté.

CT začína vysielať aj spravodajské relácie, ktoré sa obmedzujú najmä na cársku propagandu. Odkedy hlásateľ Džugašvili v priamom prenose vykríkne „Smrť samoderžaviu!“, pri každých správach stojí za hlásateľom kozák s odisteným bajonetom. Skutočnú popularitu medzi prostým ľudom však CT zaznamená až svojimi príbehmi na pokračovanie. Až do príchodu A.P.Čechova je najobľúbenejším seriálom CT „Petrohradský kotilión“, nekonečný sled bálov a čajových večierkov petrohradskej smotánky.

V.I.Lenin v trinástom dieli svojich spisov píše, že „Petrohradský kotilión“ vykonal pre zničenie samoderžavia prácu takmer rovnajúcu sa útoku na Zimný palác. Lacné katódové televízory inžiniera Rozinga dali cárski úradníci - v úmysle odviesť spodinu od revolučných myšlienok - namontovať do všetkých útulní a ohrievarní, čím paradoxne docielili pravý opak. Ponížení a urazení mužíci zo svojich zavšivených priční večer čo večer sledovali záhaľku petrohradských boháčov a rozplameňovali v sebe triednu vášeň. Kým na to špicľovia CT prišli, bolo odvysielaných rekordných tristotrinásť častí!
Čechov so svojou rozorvanou aristokraciou, sediacou v krachujúcich letných bytoch, prišiel práve vhod. Priviedol na obrazovku nie unudené kniežatá, ale učiteľky, správcov či grófa, túžiaceho pracovať v tehelni. Pretavil spoločenský konflikt do konfliktu osobného, mizériu Ruska skryl za nenaplnený osud znova a znova sa sklamávaného jednotlivca. Autor sa s vervou púšťa do diela a onedlho má napísanú pilotnú časť „Troch sestier“. Prvou čitateľkou je jeho famme fatalle – Lika Mizinovová, hlásateľka Ruského neba, vtedajšieho Počasia. Lika posúva scenáre dramaturgičke Dornovej, ktorá okamžite vytuší v Čechovovi vizionára nových foriem.

Nakrúca sa v exteriéroch, v slnkom zaliatej letnej dači herečky Arkadinovej, pochopiteľne obsadenej do roly Oľgy. Seriál „Tri sestry“ bol novátorský hneď z viacerých hľadísk. Čechov vedel, že prostriedky na realizáciu má CT skromné, preto sa dej odohráva iba v dome sestier Prozorovových. Žáner zadefinovalo Čechovove lakonické „núžna siďéť v kómnate,“ (treba sedieť v izbe) – z čoho vznikla populárna skratka „siď-kóm“, neskorší „sitcom“. Vysielalo sa zásadne naživo, technológia nahrávania bola len v plienkach a preto sa nijaká časť Čechovovho sitkomu nezachovala.

Len vďaka živému prenosu bol objavenýaj aj takzvaný „prednahratý smiech“, dnes neoddeliteľná súčasť sitkomov. Správca domu Arkadinovej, zároveň aj kostolný spevák Silvo, sa pri nakrúcaní pilotnej časti smial tak nahlas, že prvý diel bol nezmazateľne poznačený jeho vstupmi. Arkadinová správcu okamžite prepustila, ale na adresu CT sa začali hrnúť lavíny dopisov, požadujúcich práve jeho nádherný, bezočivý smiech. Silvo bol opäť zamestnaný, tentokrát ako rozosmievač a sledovanosť Troch sestier dosiahla fantastických štyridsaťtri percent!

Obchodníci okamžite pochopili šancu a vrhli na trh Klobúčik Tri sestry, Súbojové pištole Tri sestry, Samovar Tri sestry, Podväzkový pás Tri sestry a stovky ďalších výrobkov. Anton Pavlovič však zo svojho diela neprofitoval a nebol spokojný ani s výsledným tvarom. Z celého seriálu videl len dve časti, čo bolo spôsobené technickými problémami CT. V Charkove napríklad chytali len obraz, kým v Odese len zvuk. Zvuk aj obraz boli iba v Petrohrade, ale toľko času tam chorý Čechov tráviť nemohol. Vzťah s Mizinovovou, ktorá mu zosobňovala celú povrchnosť televízie, ukončil zároveň s päťdesiatym šiestym dielom „Troch sestier“. Nikdy viacej už pre CT nepracoval. Najvydarenejšie momenty zo sitkomu spracoval v neskoršej divadelnej verzii.
CT bola zmetená revolučným víchrom Októbrovej revolúcie. Rozzúrení mužíci ničili ťažké keramické kamery a medené antény s vyrazeným cárskym orlom a preto začiatkom roku 1918 nezostalo z technologickej pýchy inžiniera Rozinga ani stopy. Hoci bol jeho katódový televízor nespoľahlivý a prehrieval sa (odtiaľ úslovie „uvariť na obrazovke vajíčko“), predsa bol prvým televízorom v dejinách ľudstva, čo však neprajníci ruského prvenstva popierajú. Nuž, nezostali dôkazy: mužík zničil všetko, záznamy neexistujú a o Rozingove služby nemala záujem ani nová vláda. Lenin nepochopiteľne preferuje ťažkopádnejší film, jeho agitpropové vlaky s premietačkami sa rozbehnú po celom sovietskom Rusku a sláva ruskej televízie bude vzkriesená až po druhej svetovej vojne.

Väčšinový divák dneška, divák nechodiaci do divadiel, divák televízny - sa vlastne zrodil nechtiac a tak trochu aj proti vôli, ale zároveň predsa len s pomocou geniálneho Čechova, priekopníka katódovej obrazovky. Ale také sú už paradoxy umenia.
Z archívov Cárskej televíze spracoval Viliam Klimáček.

Cechov 6


Ukážka z hry:

lika: milujem svetlá

astrov: na vás sa radi dívajú – však

lika: čo som vám urobila – michail ľvovič – chodíte ako mrak – už viem prečo máte u žien úspech

astrov: každá breza sekeru si hľadá

lika: usmejte sa – mrak roztopašne štuchá do astrova vy mrak – mrak

astrov: ak zasa antonovi ujdete

lika: delíte ženy na zlé a ešte horšie – prišla som za ním – dobrovoľne – povedzte o sebe – doktor astrov

astrov: čo chcete počuť – aké je to úžasné zachraňovať životy – aké je krásne spávať v koči a operovať na zámočníckom ponku – aké to je liečiť len morfínom a jódom keď celé dediny zomierajú na týfus – čo je ešte dosť silné aby vás dojalo

lika: prečo ste na mňa zlý

astrov: vaša povesť ide pred vami – ako tlaková vlna – najprv omráči a za ňou plamene

lika: umelci sa rýchlo sprotivia – vedia hovoriť len o sebe – vy ste iný

astrov: zamatový háčik

lika: aký háčik

astrov: tak vás volajú – lovkyňa umelcov

lika: nie som taká

astrov: posmešne cena dedinského doktora stúpa

lika: prečo na krásnu ženu vždy musíte zaútočiť – to nie sme schopní prirodzeného rozhovoru – to sa naozaj dokážeme len zvádzať

astrov: všemohúci boh vo svojej nekonečnej milosti nám pudy učiniť ráčil – pudy – a duša puká ako rybí mechúr

lika: ste na love – už vám vyrazili pazúry na nohách

astrov: tlačia ma čižmy prekvapene ako viete

lika: všemohúci boh vo svojej nekonečnej milosti nám
šiesty zmysel učiniť ráčil

astrov: tak začnite

lika: vy začnite

astrov: normálne sa zhovárať – začnite – prosím

lika: to nemá zmysel

astrov: čo mi ostáva – patríte priateľovi

lika: patrím je mocný boh – chcem ešte mocnejší

astrov: dobre – konverzujme o našej gubernii – týfus vši
chudoba – a antoša tu zakladá knižnicu

lika: vravel mi čosi o mapách

astrov: aby som sa celkom nezbláznil – kreslím si mapy – a teraz sa ma spýtajte – či ich môžete vidieť

lika: môžem ich vidieť – a vy odpoviete – naozaj vás to zaujíma

astrov: naozaj vás to zaujíma – a v očiach sa vám rozhoria lampášiky

lika: prikývne a vy

astrov: a ja – vám ich ukážem ich tváre sa k sebe približujú – až na iskru – až na bozk – vtedy sa astrov odtiahne sú v dome odíde po mapy – nazrie redaktorka

ellén: míša volá do sadu sem postavíme dvojku – alebo nie - míša – nenos kameru – je tu blato – a vy - antonko – holúbok – veslujte tichšie odíde – vbehne ľvov s poduškou

ľvov: dojatý jeho vankúš

čebutykin: snaží sa mu vankúš vziať nebláznite ľvov – už aj to vráťte

ľvov: bozkáva vanúš tu líha jeho hlava

čebutykin: dajte sem ten vankúš – človeče zápasiac vybehnú – vojde astrov s mapami

astrov: tam je božie dopustenie – anton pavlovič sedí v člne – vesluje po rybníku a rozpráva – chlap s mikrofónom po pás vo vode sa brodí za ním - a kamera krúži okolo po malých koľajničkách ako vlak – celé melichovo je za plotom – prišiel pop aj policajný náčelník

lika: za slávu sa draho platí

astrov: všetky ruže pošliapali

lika: kto vôbec chváli vašu prácu

astrov: tí čo ostanú nažive rozprestrie farebné mapy pozrite – to je mapa našej gubernie – odtiaľto až potiaľ

lika: ukazuje na mape čo je to zelené

astrov: zelená sú ľudia – robím také mapy už dvadsať rokov – lýdia stachijevna – zakresľujem si všetkých slušných ľudí v gubernii – pozrite – táto je najstaršia – zelenej je veľa – bol som ešte mladý optimista

lika: ako si trúfate povedať kto je slušný

astrov: lekár sa dostane všade – nechtiac vidí ako ľudia žijú – pohovoria mu veci čo by nepovedali ani pri spovedi rozvinie druhú mapu toto je stav gubernie pred desiatimi rokmi – zelenej plochy je menej – všade sa rozšírili biele škvrny – pleseň na charakteroch rozvinie tretiu mapu toto je gubernia dnes – ojedinelé fliačiky zelenej utopené v mori ničoty – charaktery zomierajú ticho – tak akosi bielo

lika: čo sú tie červené krúžky porovnáva všetky mapy z roka na rok je ich viac

astrov: červená sú ostrovy žien – búrlivé vzplanutia či len kradmé pohľady

lika: ukáže do mapy tie krížiky – pri ostrovoch žien

astrov: príboj ma hnal od stehna k stehnu – ostal iba krížik

lika: posmešne mužský cintorín

astrov: pomníčky minulých lások – ak chcete

lika: objíme astrova prečo to nespravíš – dávno to chceš

astrov: objíme liku odkedy som ťa prvýkrát videl

lika: čo ti bráni – keď chceš

astrov: jedenáste – nezvedieš priateľovi snúbenicu jeho lika mu dá dlhý bozk -
vojde čechov a mária pavlovna – všetko vidia

mária: bože

čechov: boha volá do sadu practe sa s tými kamerami – lebo vypustím psov

lika: vysvetlím ti to – drahý

čechov vyhnal som slávny štáb cárskej televízie – mali by ich kameňovať až za melichovo – hochštaplerov – razila z nich brilantína na pol versty – aj z posledného nosiča konských dek – sme pre nich len materiál – nezaujímali ich moje knihy – moje priateľstvo s tolstým – viete čo chcela vedieť tá homérovna – či popri písaní liečim aj umelcov – či nie som osobným lekárom tej – arkadinovej – tej starej korytnačky čo deň čo deň nakydá na seba päť pudov púdru a do seba šesť koňakov aby vôbec vyšla na javisko – boli sklamaní že neliečim smotánku – určite čakali že tu robím potraty baletkám z petrohradských divadiel – hnus – hnus od zeme až po nebo

astrov: anton prepáč – ak môžeš

lika: čechovovi chcem ti to vysvetliť

čechov: like odíď s nimi – ešte majú miesto odíde smejúc sa

kaukaz – kaukaz


Kompletný scenár bol prvýkrát publikovaný v časopise SV?T A DIVADLO 3/2001

Cechov 7



25xGUnaGU Anjel Hriešny a jeho Zarmucovadlo BABA JAGA A MAJKL DŽEKSN Bar Argentína BARBARELA BBBB Koncert na festivale Pustohlav Zliechove BIG BASTARD BEAT BAND BIGBIT CALIGARI ČECHOV - BOXER Celkom iný beat Cirostratus WIEN Defčátko Dejvické divadlo Dennis Kelly: SIROTCI Diskusia časopisu Týždeň Diskusia Občianskeho Fóra Divadlo Letí - hostia z Prahy + Hadivadlo Brno: Bernhardt Studlar.iPlay (100 aplikácií pre život) ENGLISH IS EASY, CSABA IS DEAD GAME OVER Gian Maria Cervo: VOĽNÝ ČAS Ginsberg v Bratislave GOTIKA Herman von Hardcore: Láska Historky z fastfoodu HLT Horjan: Šanzóny Howie a Rookie - Divadlo Kontra Jan Vodňanský: Jak mi dupou králíci JEDEN A 1/2 - TE PREDSTAVENIE John & Yoko John Lennon je mŕtvy a ja sa tiež necítim najlepšie K. Vosátko: Modelky II
(krása neni šetko)
K. Vosátko: SHARON STONE LET ME GO (rýchlokurz ojebov) K. Vosátko: Telenovela (je krásne byť bohatý) K.Vosátko: Čakanie na Gotta
(Godot nikdy neprišiel, ale iní prichádzajú stále)
KOMIKS Koncert Dana Heribana Koncert skupiny Dlhé Diely KOŽA LEN TAK ĽAHÚČKO LENTILKY A KARAMELKY LOJ MODELKY Nový Zéland – premietanie diapozitívov Odtiaľ potiaľ Oldřich Janota - koncert legendy československého folku OSÍDLA MLADÉHO MUŽA P. Kolečko - Poker face (Pravda a láska vždy nevíťazí) PAŤ MINÚT V BALÓNE Peter Janků: TAK NECH JE... PIESA COMPUSA DIN PATRU PARTI PE CARE TEATRUL GUnaGU A PUS - O INSCENA CU OCAZIA ANIVERSARII A 80 DE ANI DE LA NASTEREA LUI E.IONESCO POVETERNOSTNÁ SITUÁCIA Pražské divadlo Letí: Aupairky Prečo na Slovensku chýbajú morálne autority? PRESSBURGER BLUT Satanove dcéry Sedmá divadelní: P.Kolečko: Federer - Nadal SEM - A - TAM SEX, MOBIL A ROCK 'N' ROLL Silvestrovská talk-show SMRTIČKY A VRAŽDENIČKA čiže B i o l ó g i a SOM HOT DOG Tichý pôvab bankomatov V. Klimáček : Remix
(the best of GUnaGU 1985-2014)
V. Klimáček : Underground
(historky z bratislavskeho metra)
V. Klimáček: Baletky, hackeri, homlesáci & manažéri
(papier znesie všetko)
V. Klimáček: Bubliny v betóne - iný muzikál V. Klimáček: DEŇ, KEDY ZOMREL GAGARIN (Sci-fi komédia) V. Klimáček: Díleri
(všetko je na predaj)
V. Klimáček: DIVNÁ DOBA, DIVNÁ LÁSKA, DIVNÉ ŽIVOTY
(tri malé hry s dvomi piesňami a jedným ukrižovaním)
V. Klimáček: Herečky
(miluj blížneho svojho)
V. Klimáček: In Da House
(Žúrka v Londýne)
V. Klimáček: KILL HILL
(POCHOVAJTE MA S MOJIMI ROLEXKAMI)
V. Klimáček: Milujem svoj mobil
(Americká jazda)
V. Klimáček: Mutanti (posledný valčík v hoteli Kriváň) V. Klimáček: Muži sa minuli
(Dáša, Rút & Sisa)
V. Klimáček: Nízkotučný Život (nejem,nežijem,nemilujem) V. Klimáček: PITBULL (hra o Slovensko) V. Klimáček: Raj je iba Eden (muzikál bez hudby) V. Klimáček: VEĽKÁ KILOVAČKA NA NÁMESTÍ BILLA GATESA (ČIERNA KOMéDIA V TROCH LEVELOCH) V.Klimáček: Horúce leto 68 (ako sme utekali) V.Klimáček: Kozmonauti (my bike is my life) V.Klimáček: Krvák (mafiánska odysea) V.Klimáček: LÁSKA & TERPENTÍN (vernisáž) V.Klimáček: Odvrátená strana mesiaca V.Klimáček: SADO (láska v Európe) V.Klimáček: Socík, sladký socík
(alkoholický sprievodca socialistickou Bratislavou)
V.Klimáček: Vodka a chróm (sestričky, pacienti, doktori a disidenti) V.Klimáček: YOUTUBERI (ó božský internet) Veľkomestá sveta Vernisáž fotografií pri príležitosti 20. výročia GUnaGU VESTPOKETKA WIKI - WIKI www.osamelá.sk Závisláci ZVOĽNA STÚPAM V RIEDKOM VZDUCHU

neon